• 1405/04/06
  • - تعداد بازدید: 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

گرامیداشت دهه نخست محرم با برپایی موکب و برگزاری آیین‌های سوگواری در دانشکده دندانپزشکی شیراز

معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده دندان‌پزشکی شیراز، از برگزاری آیین‌های سوگواری دهه نخست محرم و قرائت روزانه زیارت عاشورا با حضور اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشکده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شیراز، دکتر «راضیه زارع» ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: همزمان با آغاز ماه محرم، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه این ایام با هدف پاسداشت شعائر عاشورایی و ترویج فرهنگ عاشورا در دانشکده دندانپزشکی شیراز برگزار شد.

محرم

وی افزود: در طول دهه نخست محرم، با برپایی موکب، قرائت روزانه زیارت عاشورا و آیین‌های عزاداری در فضایی معنوی، شرکت‌کنندگان با یادآوری پیام‌های نهضت عاشورا، ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش ابراز کردند.

محرم

دکتر زارع با تأکید بر نقش دانشگاه در ترویج ارزش‌های فرهنگی و دینی گفت: نهضت عاشورا سرشار از آموزه‌های ارزشمندی همچون ایثار، آزادگی، مسوولیت‌پذیری و حق‌طلبی است و برگزاری این برنامه‌ها فرصتی برای بازخوانی و تبیین این مفاهیم در میان دانشگاهیان به شمار می‌رود.

او ضمن قدردانی از مشارکت اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در بزرگداشت و برگزاری این آیین ها، ابراز امیدواری کرد که تداوم چنین برنامه‌هایی در تقویت همدلی، معنویت و انسجام فرهنگی در محیط دانشکده مؤثر باشد./ف.حسینی مجد

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار دانشکده ,اخبار واحدها
  • کد خبری : 155617

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید