مراحل پذیرش و درمان بیماران در بخش ارتودنسی عمومی

مراجعه کننده محترم لطفا جهت تسهیل در امور درمان خود  به موارد زیر کاملا توجه نمایید.

در بخش ارتودنسی عمومی بیماران زیر 12 سال پذیرش می شوند و روال معمول برای درمان بیماران در بخش ارتودنسی عمومی به شرح زیر می باشد:  

  1. -      مراجعه مستقیم به بخش بدون نیاز به پرونده تشخیص
  2. -      معاینه توسط استاد بخش
  3. -      ارجاع بیمار به رادیولوژی
  4. -      معاینه مجدد و مطابقت عکس با مشکل درمانی بیمار
  5. -      تعیین نوبت انجام درمان براساس نیاز آموزشی دانشجویان
  6. -      تعیین تاریخ دریافت هزینه های درمان و نحوه پرداخت آن
  7. -      شروع مرحله اول درمان با تشکیل پرونده – تهیه عکس رادیولوژی و فتوگرافی و گرفتن قالب
  8. -      صدور قبض حسابداری (در سیستم HIS) و تحویل آن به بیمار جهت مراجعه به صندوق و تحویل آن به پذیرش
  • تعداد مراجعه بیماران براساس نیاز درمان تعیین می گردد که معمولا در بخش دانشجویی هر 2 هفته یکبار می باشد. طول مدت درمان بر حسب نوع ناهنجاری بیمار  و میزان همکاری بیمار متفاوت است و از یک تا سه سال ممکن است متفاوت باشد . هرچند در بعضی موارد خاص ممکن است طول درمان بیشتر از این هم باشد . در بخش عمومی ممکن است ابتدا با پلاک متحرک شروع شود و پس از مدتی بر اساس نیاز ارتودنسی ثابت برای وی انجام شود .
  • خواهشمند است در مراحل اول هزینه درمان خود را سوال نموده تا هنگام مراجعه با مشکل پرداخت هزینه روبرو نشوید و درمان شما در روز مقرر لغو نشود.
((خواهشمند است در مراجعه اول هزینه درمان خود را سوال نموده تا هنگام مراجعه با مشکل پرداخت هزینه روبرو نشوید و درمان شما در روز مقرر لغو نشود.))

 

 مراحل پذیرش و درمان بیماران در بخش ارتودنسی تخصصی 

 مراجعه کننده محترم لطفاً جهت تسهیل در امور درمان فرد به موارد زیر کاملاً توجه نمایید.

در بخش ارتودنسی تخصصی بیماران بالای ۱۲ سال پذیرش می شوند و روال معمول برای درمان بیماران در ارتودنسی تخصصی به شرح زیر می باشد.

۱- مراجعه مستقیم و اولیه بیمار به بخش بدون نیاز به پرونده تشخیص

۲- ثبت نام جهت معاینه(گاهی ممکن است به علت ازدیاد بیمارانی که در نوبت هستند ، بخش نوبت جهت ویزیت نداشته باشد.)

۳- مراجعه بیمار در روز معاینه

۴-  صدور قبض حسابداری (در سیستم HIS) و تحویل آن به بیمار جهت مراجعه به صندوق و تحویل آن به پذیرش

۵- تحویل قبض به مسئول داخلی بخش و انتظار تا زمان معاینه در سالن انتظار

۶- معاینه توسط استاد بخش

۷- در بعضی مواقع ارجاع بیمار به رادیولوژی و گرفتن عکس و معاینه مجدد و مطابقت عکس با مشکل درمانی

۸- تعیین نوع مشکل بیمار توسط استاد معاینه کننده

۹- توضیح نوع درمان، مشکل بیمار و طول درمان توسط استاد معاینه کننده و در صورت آموزشی بودن پرکردن فرم پذیرش توسط استاد معاینه کننده و ثبت مشخصات بیمار توسط مسئول داخلی بخش و قراردادن بیمار در نوبت

۱۰-  تکمیل فرم پذیرش صرفا جنبه ثبتنام دارد و به منزله تعهد بخش در پذیرش و شروع درمان ارتودنسی نمی باشد.

۱۱-  دوره انتظار جهت تماس با بیمار بر اساس نیازهای آموزشی دستیارهای بخش می باشد و گاه این دوره به ۲-۱ سال می رسد

۱۲- مراجعه بیمار بعد از تماس و مشخص شدن دستیار مربوطه

۱۳-  عدم مراجعه بیمار بعد از تماس به منزله انصراف بیمار از درمان می باشد و نام بیمار از لیست خارج می شود.

۱۴-   تعیین تاریخ دریافت هزینه های درمان به صورت پیش قسط در مرحله اول و در مرحله بعدی به صورت قسط بندی

۱۵- شروع درمان بیمار در وقت تعیین شده با تشکیل پرونده، تهیه عکس و گرفتن قالب و ...

۱۶ - معاینات منظم ماهیانه تا پایان درمان به همراه پرداخت اقساط ماهیانه

قابل ذکر است تعداد مراجعه بیماران بر اساس نوع درمان تعیین می گردد که معمولاً در بخش تخصصی هر ۳ یا ۴ هفته یکبار می باشد.

طول مدت درمان بر حسب نوع ناهنجاری بیمار و به میزان همکاری بیمار متفاوت است و از ۱ تا ۳ سال ممکن است متفاوت باشد هر چند در بعضی موارد خاص ممکن است طول درمان بیشتر از این هم باشد.