• 1402/10/24
  • - تعداد بازدید: 706
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده دندانپزشکی شیراز

قدردانی رئیس دانشکده دندانپزشکی از حضور افتخاری دکتر ناصر نجمی در مرکز شکاف کام و لب دانشکده

رئیس دانشکده دندانپزشکی از زحمات و عملکرد دکتر "ناصر نجمی" برای حضور افتخاری و درمان بیماران شکاف کام و لب در دانشکده دانشکده دندانپزشکی قدردانی کرد.

قدردانی رئیس دانشکده دندانپزشکی از حضور افتخاری دکتر ناصر نجمی در مرکز شکاف کام و لب دانشکده

رئیس دانشکده دندانپزشکی از زحمات و عملکرد دکتر "ناصر نجمی" برای حضور افتخاری و درمان بیماران شکاف کام و لب در دانشکده دانشکده دندانپزشکی  قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  دکتر  " فاطمه لوایی" بیان کرد:

مرکز تحقیقات شکاف لب و کام از سال ۱۳۸۹ با همت اساتید و اعضای مرکز تحقیقات ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شیراز فعالیت خود را به منظور یاری رسانی و درمان بیماران شکاف لب و کام آغاز نموده و تاکنون ۲۱۱۹ بیمار مبتلا را مورد پذیرش و درمان قرار داده که از سال 1392تاکنون بیش از 500 نفر از بیماران توسط "پروفسور ناصر نجمی " سرپرست تخصصی گروه آموزشی جراحی فک و صورت و رئیس گروه آموزشی شکاف لب و کام دانشگاه آنتورپ بلژیک تحت جراحی قرار گرفته و درمان شده اند.

در ادامه دکتر نجمی نیز با بیان اینکه عدم درمان بهنگام این بیماری می تواند منجر به عوارضی جدی همچون ناهنجاری صورت، لب، بینی، به هم ریختگی دندان ها، عفونت دهان و لثه و همچنین عفونت گوش، مشکل شنوایی، اختلال در صحبت کردن و عفونت های ریه شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین عوارض این بیماری اختلالات گفتاری است که می تواند سبب افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و در پی آن کاهش حضور موثر بیمار در فعالیت های اجتماعی شود، لذا درمان کامل و به موقع این بیماران نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اختلالات گفتاری، رشد استخوان های صورت و فشارهای روحی روانی دارد.

دکتر لوایی افزود: طی دیداری که به منظور قدردانی از عملکرد و حضور افتخاری مستمر دکتر نجمی در مرکز شکاف کام و لب به همراه دکتر "مهتاب معمارپور "رئیس مرکز تحقیقات بیماری های دهان و دندان، دکتر "غلامرضا قاضی پور" معاون پشتیبانی و دکتر "مصطفی رضایی" معاون آموزشی دانشکده به عمل آمد، با اهداء لوح و هدیه ای به رسم یادبود از زحمات چندین ساله این پزشک نیک اندیش قدردانی شد . /ف. حسینی مجد

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار دانشکده
  • کد خبری : 93097
کلیدواژه