دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
برگزاری کارگاه کنترل عفونت ویژه دانشجویان ورودی ۱۴۰۳ دانشکده دندانپزشکی شیراز
مدیر گروه آموزشی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برگزاری کارگاه آموزشی کنترل عفونت ویژه دانشجویان ورودی ۱۴۰۳ این دانشکده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شیراز، دکتر «مریم بختیار» با اشاره به اهمیت آشنایی دانشجویان با اصول و استانداردهای کنترل عفونت در محیطهای درمانی و آموزشی گفت: این کارگاه با هدف ارتقای سطح آگاهی دانشجویان نسبت به الزامات بهداشتی، رعایت اصول ایمنی و آمادگی برای ورود به محیطهای بالینی برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی، مباحث تخصصی مرتبط با کنترل عفونت در محیط دندانپزشکی، اصول صحیح استفاده از تجهیزات حفاظت فردی، ضدعفونی و استریلیزاسیون ابزار و تجهیزات، مدیریت پسماندهای عفونی و رعایت پروتکلهای بهداشتی به دانشجویان آموزش داده شد.

دکتر بختیار بر تداوم برگزاری برنامههای آموزشی مهارتمحور در دانشکده تأکید کرد و افزود: آموزش اصول کنترل عفونت، یکی از ارکان اساسی ارائه خدمات ایمن و استاندارد در حوزه دندانپزشکی به شمار میرود.

این کارگاه با تدریس «زهرا پاککردار» مسوول دفتر پرستاری و مهندس «شهناز زارع» کارشناس بهداشت محیط دانشکده برگزار شد و دانشجویان با مبانی علمی و عملی کنترل عفونت و ضرورت رعایت دقیق استانداردهای حرفهای در محیطهای درمانی آشنا شدند./ف.حسینی مجد
پایان خبر
نظر دهید