• 1402/08/01
  • - تعداد بازدید: 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده دندانپزشکی شیراز

برگزاری کارگاه معاینه، ارائه طرح درمان و جراحی بیماران مبتلا به شکاف لب و کام در دانشکده دندانپزشکی

کارگاه معاینه، ارزیابی و ارائه طرح درمان بیماران مبتلا به شکاف لب و کام با همکاری کلینیک شکاف لب و کام در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ،سرپرست کلینیک شکاف لب و کام مرکز تحقیقات ارتودنسی گفت: این کارگاه با حضور پروفسور " ناصر نجمی "سرپرست تخصصی گروه آموزشی جراحی فک و صورت و رئیس گروه آموزشی شکاف لب و کام دانشگاه آنتورپ بلژیک که از سال ۱۳۹۲ همکاری خود را با این مرکز آغاز کردند، در کلینیک شکاف کام و لب دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

 

دکتر" شبنم عجمی" در ادامه افزود: در این کارگاه، شمار ۴۲ بیمار  معاینه شدند که از این تعداد ۳۱ نفر از بیماران تحت جراحی ترمیمی شکاف لب و کام قرار گرفتند .در طی این ۱۰ سال همکاری ارزنده دکتر" ناصر نجمی" با کلینیک شکاف و کام و لب دانشکده دندانپزشکی، تاکنون شمار ۳۶ کارگاه جهت معاینه بیماران، همراه با آموزش و انجام جراحی های ترمیمی شکاف لب و کام برگزار شده است.

او با بیان اینکه یکی از عوارض شایع شکاف کام، اختلالات گفتاری است و می تواند منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و در پی آن کاهش حضور موثر بیمار در فعالیت های اجتماعی شود، اظهار داشت : درمان کامل و به موقع این بیماران نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اختلالات گفتاری، رشد استخوان های صورت و فشارهای روحی روانی دارد.

 

 

مرکز تحقیقات شکاف لب و کام از سال ۱۳۸۹ با همت اساتید و اعضای مرکز تحقیقات ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شیراز فعالیت خود را به منظور یاری رسانی و درمان بیماران شکاف لب و کام آغاز نموده و تاکنون ۲۱۱۹ بیمار مبتلا را مورد پذیرش و درمان قرار داده که شمار ۴۵۶ نفر از آنان توسط "پروفسور نجمی " تحت جراحی قرار گرفته و درمان شده اند./ف. حسینی مجد

پایان خبر  

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار دانشکده
  • کد خبری : 93564
کلیدواژه