• 1402/09/11
  • - تعداد بازدید: 86
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای و آشنایی با آسیب های فضای مجازی در دانشکده دندانپزشکی

با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده، کارگاه سواد رسانه ای و آشنایی با آسیب های فضای مجازی در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده ضمن اعلام این خبر گفت:

کارگاه سواد رسانه ای و آشنایی با آسیب های فضای مجازی، ویژه اساتید ،دانشجویان و کارکنان با هدف آشنایی با شناخت رسانه، باید و نبایدهای آن و مخاطرات فضای مجازی با تدریس دکتر "سید علی موسوی"، نویسنده بیش از 15 کتاب دراین زمینه، در دانشکده برگزار شد.

دکتر "راضیه زارع" بر لزوم فراگیری مهارت های اولیه و تکمیلی برای سواد رسانه ای یادآوری کرد و افزود: سواد رسانه ای نوعی تکنیک عملی و مهارت ویژه به شمار می رود که همکنون یکی از مهم ترین آموزش‌ها در دنیا محسوب می‌شود. سواد رسانه ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه ‌های رسانه ای را داشته باشد و با اهمیت و نقش ویژه‌ای که در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد قطعاً می‌تواند در کاهش آسیب‌های مربوطه مؤثر باشد.

 

دکتر "سید علی موسوی" ضمن بیان اهمیت نقش رسانه در زندگی و همچنین محیط شغلی کارکنان و دانشجویان بر لزوم تداوم چنین کارگاه های کاربردی تأکید کرد و اظهار داشت: فضای مجازی به عنوان پدیده ای نوظهور و نوین در بسیاری از زمینه ها و جنبه های زندگی فردی و اجتماعی افراد حضوری بسزا و فعال دارد و توانایی آن را دارد که در برخی از موارد آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را به افراد جامعه وارد کند.

 او در ادامه گفت: باید با ارتقاء و آموزش سواد رسانه ای در خصوص استفاده صحیح از آن به کاهش این آسیب های جبران ناپذیر اقدام کرد.

در پایان شرکت کنندگان در این کارگاه، با اهمیت و ضرورت افزایش سواد رسانه ای، رویکردهای مختلف به سواد رسانه، شیوه های درست رویارویی با رسانه‌ها، تعریف، ویژگی ها و ابعاد سواد رسانه‌ای و نیز شناخت انواع رسانه و کتاب های مختلفی که در این زمینه به نگارش درآمده است،آشنا شدند. / ف. حسینی مجد

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار دانشکده
  • کد خبری : 90863
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید