درباره ما


امروزه در جهان پر از تحولات سريع مشتريان از جايگاه بسيار ويژه اي در نزد مراکز توليد و سازمانها و شرکتهاي ارائه دهنده کالا و خدمات بر خوردارند.بطوريکه سازمانها تلاش دارند تا نظرات و خواسته هاي متقاضيان خدمات را با شيوه هاي مختلف اخذ و در جهت بر آورده نمودن طرح تکريم ارباب رجوع تلاش دارند بنحوي پاسخگوي خواسته هاي بر حق مردم جامعه مان باشد.
 
لذا به صورت خلاصه ميتوان گفت دولت با به اجرا در آوردن اين طرح به دنبال مقاصد زير مي باشد:

1- آشنائي مردم با وظائف و مسئوليتهاي دستگاهها و سازمانهاي دولتي
۲- آگاهي مردم از نحوه و مراحل انجام کارها
۳- آشنائي مردم با قوانين و مقررات مربوط به کارها
۴- بوجود آوردن محيطي جهت بيان نظرات و پيشنهادها و احيانا شکايات مردم
۵- استفاده از نظرات مردم و کارشناسان جهت اصلاح روشهاي انجام کار
۶- افزايش اثر بخشي و کارائي در سازمانها
۷- کسب رضايت ارباب رجوع از سازمانها


 
images110.jpg]

كايزن (بهبود مستمر) به عبارت ساده يعني بهسازي مستمر در زندگي شخصي، خانوادگي، اجتماعي و كاري. از جمله روشهاي مؤثر در اجراي كايزن،5S،
مي‌باشد.
5s
روشي است كه به منظور برقراري و حفظ فضاهاي كيفيتي در
 يك سازمان بكار گرفته مي‌شود و وجه تسميه آن پنج كلمه ژاپني است كه با حرف S آغاز می شود.

Seisio

Seiton

Seiri

Shitsuke

Seiketsu


مراحل پنج‌گانه استقرا نظام آراستگي عبارتند:

 

ردیف

مراحل پنج‌گانه استقرا نظام آراستگي

1

جدا كردن اقلام، اوراق و اطلاعات غير لازم‌ و غير كاربردي  و دور كردن آنها از محيط كار و همچنين تعمير، تعويض يا تصحيح معايب و نواقص

2

مرتب كردن اقلام، اوراق و اطلاعات و تعيين جاي مناسب براي آنها به نحوي كه به سرعت و به آساني در دسترس باشند.

3

حذف آلودگيها و آلاينده‌ها

4

تداوم، استانداردسازي و حفظ وضع مطلوب ناشي از تفكيك، ترتيب، تميزي و رعايت ايمني

5

تعليم و انضباط


 اهداف

 

ردیف

اهداف

1

بهبود مستمر ميزان و كيفيت نظم و ترتيب و تميزي و سلامت محيط كار و فرهنگ انضباط در سطح سازمان از طريق برنامه ريزي، آموزش، همكاري و نظارت پيوسته و ارتقاي دائم سطح استانداردهاي مربوطه

2

كسب امتياز مربوطه در ارزشيابي ساليانه سازمان مديريت و برنامه ريزي

3

افزايش انضباط فردي و سازماني

4

افزايش و ثبات نظم و تميزي در محيط كار، ابزارها و پرونده ها

5

بهبود روشها و افزايش بهره وري سازمان در اثر افزايش امكان اجراي آسانتر سيستمهاي تضمين كيفيت نظير ايزو و EFQM و شش سيگما و ...

 

روند انجام کار

1.       مكاتبه و ارائه بروشورهاي مقدماتي به مسؤول ارشد حوزه در جهت معرفي كار و كسب موافقت اوليه

2.       تشكيل جلسه معارفه با مسؤولين حوزه

3.       بازديد مقدماتي از فضاهاي حوزه و معارفه با كاركنان

4.       اخذ اطلاعات لازم جهت ارائه پيشنهاد تشكيل كميته راهبري پروژه اعم از مشخصات و تحصيلات پرسنل، پلان فضاها و ...

5.       تحليل اطلاعات و تدوين برنامه و گروهبندي اجراي پروژه راه انداز در قالب كميته راهبري

6.       كسب موافقت اعضاي كميته نسبت به عضويت و برنامه زمانبندي

7.       اجراي پروژه راه انداز

o        عكسبرداري از فضاها و ثبت وضعيت فعلي و ارائه نظرات مميزي اوليه

o        ارائه دستورالعملها و فرمها و ليستهاي كنترلي به حوزه

o        اجراي منظم جلسات راهبري جهت آموزش و كنترل صحيح روند عمليات با همكاري ويژه معاونت طرح و برنامه

o        اجراي منظم مراحل پنجگانه بر اساس زمانبندي توسط كميته و همكاران

o        مميزي مراحل پنجگانه در موعد مقرر و ارائه گزارشات و تذكرات مربوطه

o        عكسبرداري نهايي و ثبت و ارائه نتايج جهت اقدامات تكميلي و تشويق مقتضي بهترين همكاران

8.       برنامه ريزي مميزي دوره اي دو ماهانه

9.       اجراي مميزي دوره اي بصورت پيوسته



 

      

 

 
تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1395-11-4 12:07    آمار بازدیدکنندگان   :  4315        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ