مديريت خريد و تدارکات ، تمامي امور مرتبط با خريد بهنگام کالا و خدمات مورد نياز براي انجام تمامي فرايندها را شامل مي شود.

امروزه با رشد تکنولوژي، به ويژه در زمينه تکنولوژي اطلاعات، ماهيت عرضه و خريد به سرعت در حال تغيير است و جامعه و سازمانها به صورت روزافزون تاثير رقابتهاي شديد، فعاليتهاي تجاري جديد، کيفيت، طراحي محصول و فرايندها، تمرکز و غير متمرکز بودن، نوآوري، اطمينان از عرضه بلند مدت محصول و ... را مشاهده مي کنند.
از سوي ديگر، مديريت تدارکات يک راه حل جامع، منظم و سيستماتيک است که به يکپارچه سازي مباني ارتباط با فروشندگان و پيمانکاران، يعني فرآيندهاي استعلام، مناقصه، خريد، نظارت و کنترل دقيق تر فرآيند خريد مي‌انجامد. فرايندهاي به کار گرفته شده در مديريت خريد و تدارکات، ثبت دقيق و اتوماسيون فرايندهاي خريد و تدارکات و بهينه سازي تعاملات و ارتباطهاي تجاري در محدوده دروني و بروني سازمان را با هدف بهينه سازي رابطه سازمان با ارائه‌کنندگان کالاها و خدمات در داخل و خارج از کشور، ممکن مي سازد. هدف نهايي از مديريت تدارکات ، به پايان رساندن و تحويل به موقع و کيفي طرح است

 

تدارکات و خرید

تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1395-11-6 15:23    آمار بازدیدکنندگان   :  5114        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ